בס"ד
מטפלת רוחנית
Search
Close this search box.

חוג תנועה לילדים

"הצעד החשוב ביותר הוא לבחור לצעוד"
מטפלת רוחנית

חוג תנועה לילדים

חוג תנועה לילדים הוא מקום בו ילדים יכולים לשחרר ולהנות אך יותר מכך זהו מרחב  בו הם יכולים להיות עצמם בלי ביקורת ושפיטה. יש כל מיני סוגים של חוג תנועה לילדים אני מקפידה על תנועה חופשית, זורמת ומחזקת את הגוף אך לא פחות את הנפש, את יכולת הביטוי והשחרור. חוג התנועה החופשית בעצם מאפשר לילד ולילדה להרגיש מועצמים וללמוד לראות את עצמם דרך העיניים שלהם ולא דרך הסביבה מה שמאפשר חיזוק הערך העצמי. רוב היום הילדים שלנו נמצאים במסגרות במגבלות והחלטות חיצוניות להם, בנוסף הם מקבלים הערות ביקורת ושפיטה לאורך היום ולפעמים בלי זמן לעכל או לפרוק את כל מה שעבר בהם. גם רוב החוגים מכילים בתוכם עיצוב כזה או אחר ומשלבים בתוכם חוקיות מסוימת, אך עולמו של ילד הוא חי וצבעוני וכל ילד שואף לבטא את עצמו ולהיות משוחרר ושמח, כאשר אין את המקום לכך מתחילה דואליות בפנים.

למי מתאים חוג תנועה לילדים

חוג תנועה לילדים מתאים לכל ילד וילדה. כאשר מרגילים את הילדים לחשוב שתנועה או ריקוד נועדו למגדר מסוים או לתכונות מסוימות אז יכולות להתחיל חסימות בנושא, אך במקור התנועה היא הדבר הטבעי ביותר עבור ילדים. תנועה חופשית מאפשרת לכל ילד לבחור את סוג התנועה וסגנונה מה שמפחית מבוכה או תחושה של אי התאמה. כמובן שישנן עוד דרכים לחזק את הביטחון, להתחבר ולבטא את עצמך אבל אין ספק שתנועה היא הדרך הקצרה והמהירה להגיע לזה. אם הילד או הילדה שלך זקוקים לרוגע ואיזון חוג תנועה לילדים באופן חופשי יכול להיות מרחב המאפשר זאת. הילדים שלנו לא תמיד חולקים איתנו את הרגשות ואת חוויות היום אך לרוב גם לא עם עצמם ולכן כל כך חשוב לאפשר להם להיות במרחב בו יוכלו לעבד באופן טבעי את חוויות התת מודע שלהם

מה לומדים תוך כדי חוג תנועה לילדים בשרון?

חוג תנועה לילדים בשרון התחיל מהרעיון של לאפשר ריקוד חופשי ללא למידה. הלמידה היחידה שיש תוך כדי התנועה היא ספונטנית, פנימית ואינדיבידואלית. תוך כדי לומדים שיש מקום להיות מי שאת ומי שאתה, לומדים איך זה לבטא את עצמך דרך הגוף באופן חיובי ומאפשר, איך להעיז ולנסות, לומדים איך להתחבר לאיברי הגוף ולהקשיב לו. המטרה היא ללמוד את כל זה תוך כדי הנאה ושמחה ועידוד היצירתיות והייחודיות של כל ילד וילדה. נעבור דרך מוזיקה רגועה ומשחררת למוזיקה קיצבית שעולה בהדרגה, דרכה נשתולל נשחרר אנרגיה חסומה, נפרוק, נבטא ונחזור למוזיקה מרגיעה, אוספת, ממקדת, נתמלא באנרגיה מחודשת להמשך השבוע תוך הקשבה ומירכוז. אני מעבירה חוג תנועה לילדים כשליחות לנראות הילד וחיזוק החיבור הפנימי שבו. אורך מפגש הוא ארבעים וחמש דקות בזמן זה הילדים עוברים את כל שלבי הפורקן והריענון באופן מדויק לגוף ולנפש.

חוג ריקוד חופשי לילדים

חוג ריקוד חופשי לילדים הוא המרחב הטוב ביותר שאפשר לתת לילדים שלנו. בין אם בבית ובין אם בחוג המצב שבו ילדים יכולים לבטא את עצמם בלי חשש ובלי סינון למה נכון ומה לא מה מוצלח ומה לא. מקום ללא תחרות וללא בחינה, ללא מדליות ניצחונות והפסדים. לרוב אנחנו מגדלים את ילדנו לעולם שבו כל התשובות נמצאות אצל אנשים שאינם הם עצמם. הם סופגים מגיל צעיר ביקורות ולומדים להדחיק רגשות, רצונות ולבקר את דרך הביטוי שלהם, אפילו בעולם האומנות והיצירה. מיצאה מקווים של מחברות צביעה ועד תליה על קיר הגן של ציור כזה ולא אחר. ריקוד חופשי מאפשר לילדים להרגיש מבלי לפחד ומקנה בהם הקשבה לגוף, לנשימה ולייחודיות שלהם.

ישנה קונספציה מוטעת שריקוד נועד לאנשים, לנשים, עם יכולות מסוימות, מבנה גוף מסוים, טכניקה ועוד… כשבפועל לאף אחד אין בעלות על למי מתאים ריקוד. להפך ריקוד הוא ההפך מכל ההגדרות, הוא המקום בו אדם וילד בפרט פוגש את עצמו ואת עולמו הפנימי, לעיתים זה המפגש היחיד שיש לילד בשבוע עם עצמו ללא השפעה חיצונית מובנת. ריקוד הוא החופש להיות מי שאת ומי שאתה מבלי לחשוב ולבטא באופן טבעי את הרגשות שלא תמיד ילדים מבטאים במילים. בנוסף המרחב מאפשר מקום של קבלה ואהבה ללא תנאי מה שממלא את הילדים באנרגיה מחודשת ותחושת שייכות.

מה עושים במרחב של חוג ריקוד חופשי לילדים

נהנים, נרגעים, משתוללים, צוחקים ובוכים. במרחב של חוג ריקוד חופשי לילדים הם יכולים להיות הם עצמם. הם עוברים בין מקצבים רגועים מאוד בהם הם לומדים להכיל את עצמם כשאין הסחות דעת, לבין מקצבים מעוררים ומקפיצים בהם הם יכולים לחרר רגשות תקועים, אנרגיה מתפרצת וללמוד את הגבולות שלהם. המוזיקה לרוב אינה עם מילים ומתחברת אך ורק מהקצב המניע את האיברים ומאפשר חיבור אמיתי לגוף ולעולם הרגשי של הילדה והילד.

למי יכול להתאים חוג ריקוד חופשי לילדים

החוג מתאים לילדים וילדות שרוצים לרקוד ולנוע או לילדים שהוריהם מרגישים שיש להם צורך לבטא ולפרוק רגשיות וחוויות מתוכם גם מהמודע וגם מהתת מודע, בין עם חוויות עבר או חוויות הווה. אני מאמינה שכל ילד זכה אם יש כחלק מהשיגרה שלו ריקוד חופשי ולא שיגרתי. הרצון של ילד לבטא את עולמו הפנימי נהיה כבוי ככול והזמן עובר בתוך מסגרות המבקשות לעדן, להפחית, להשקיט ולהשתיק. כדאי לנסות ולראות אם אפשר להשאיר נתיב פתוח מהמקום הזה לביטוי והתמלאות מחדש ולכן החוג יכול להתאים לכל ילד וילדה שימצאו את מקומם בצינור הזה כצינור מחבר למהות שלהם ולמציאת הקול הפנימי שלהם. ריקוד חופשי לילדים יחזק את הביטחון העצמי, הסנטר והיכולת להסתכל ממבט פנימי ולא לראות את עצמם דרך העיניים של האחר לטוב ולרע.

 

 

 

ריקוד חופשי מתאים ומומלץ לכל גיל
יש קבוצות רב גילאיות ויש כאלה שהם לפי גיל
עוד סיבה לפתוח אותו לצורת ביטוי ועיבוד חדשה
חוג תנועה לנשים
חוג ריקוד חופשי לנשים

חוג ריקוד חופשי לנשים חוג ריקוד חופשי לנשים מתאים לכל מי שרוצה לנער מעליה את אבק הדרכים. לעורר את הדרך שלה, להאיר את המציאות שלה ולהעלות את אנרגיית החיות שבתוכה למקומות גבוהים של אהבה, אמונה, כוח ועוצמה. כל ריקוד צריך להיות חופשי כי מטרתו של הריקוד הוא לא ליפות את עייני המתבונן הוא לבטא את

יצירת קשר
פתיחת צ'ט
1
שלום
שלום ברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button